Nu har jag sommarlov och (äntligen) fungerade internet. Så var ett fantastiskt år på Skurups folkhögskola slut...Med vemod i hjärtat, tårar, skratt och löften sa jag hejdå till vänner som varit min familj de senaste månaderna.

I skrivande stund sitter jag hos syster & Co. i Norrtälje. Tillbaka till en liten stad där utseende, popularitet och slagsmål på fyllan är viktigare än lycka, glädje och samspel.

Nejdå så är det inte, men nog känns det så alltid. Vet inte hur länge jag kommer klara av att stanna kvar. Under detta år har jag utvecklats och växt så himla mycket. Och efter månaders hårt slit med smärtor och plugg så lämnade jag platsen med stipendium, högsta betyg utskrivet på papper och fina lyckoönskningar från mina fantastiska lärare.

Jag är lycklig. Otroligt lycklig.

Farväl Skurup, vi ses igen någon gång.

Kommentera

Publiceras ej